Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
March 22
Image Size
1.0 MB
Resolution
1564×3300
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
9,642 (1 today)
Favourites
415 (who?)
Comments
68
Downloads
13
×
We Said Things In The Dark by Muirin007 We Said Things In The Dark by Muirin007
"Things in the dark," of course, meaning little bits of Victorian naughtiness whispered under a blanket at some sort of Erik/Christine slumber party. 

I've made it fairly clear that I think Love Never Dies is, on the whole, completely ridiculous. The music for "Beneath a Moonless Sky" is absolutely gorgeous, but the plot and the lyrics...

I mean really, what in the world? Am I supposed to infer that, because the title refers to a "moonless sky," Erik and Christine just...ahem... did it out in the middle of the Parisian streets? And no one noticed? There wasn't some sort of costermonger strolling by at the end of the day who saw the whole thing and alerted one of the gendarmes? Or did Erik just wave him away? "No, no, carry on, my good man, carry on, nothing to see here--woo wee, mama, that's a spicy meat-a-ball-a!"

Oy. 

Just the phrase "things in the dark..." Who wrote this? Honestly. "Things" could mean anything, really, which is where this comic came from. I like to think that Erik and Christine get a kick out of potty humor. :lol: Heck, they could have been exchanging the names of exotic fruits for all I know, because "things" isn't exactly descriptive. 

So, Andrew Lloyd Webber, as much as I absolutely adore your work on the original Phantom and admire your work as a composer, I have to give Love Never Dies a big fat PFFFFT. 

Although you have to admit, it's great material for spoofing! :lol: When I watched it with my friends, we were laughing so hard that I think we may have dislocated something...

Phantom of the Opera belongs to Gaston Leroux.
Add a Comment:
 
:iconwerewolf289:
Werewolf289 Featured By Owner Edited Nov 3, 2014  Hobbyist Traditional Artist
I actually do enjoy Love Never Dies. It is a little macabre, but I find it fantastic. I hate that Christine finally loves Erik, and then she DIES! She DIES. WHY? Anyway, this is just fantastic. I cannot image Erik saying nipple :D hahaha. The first time I saw this I laughed so loud. Great job :)
Reply
:iconmaskednightingale:
MaskedNightingale Featured By Owner Oct 27, 2014  Hobbyist Writer
:D
Reply
:iconlittlenudibranch:
LittleNudibranch Featured By Owner Oct 8, 2014  Student General Artist
I sincerely love everything about this; your drawing style, the detail, the way the Phantom and Christine are at the foot of the bed like giggling five year olds. I can't stop smiling. Well done.
Reply
:icondarthxerik:
DarthxErik Featured By Owner Sep 30, 2014  Student General Artist
*rolls on the floor, dying of laughter* OH MY WORD... *wipes tear* Ho ho....

And yes to EVERYTHING you wrote up there. HAHAHA... oh... oh God...

Why did that garbage ever have to exist. Oh well, as you mentioned, perfect material for spoofing. ;)
Reply
:iconpsychoticlaughter:
PsychoticLaughter Featured By Owner Aug 5, 2014  Hobbyist Traditional Artist
this is so adorable^^
Reply
:iconmeatpuppet111:
meatpuppet111 Featured By Owner Jul 29, 2014  Student General Artist
*hehe* for as immature as it is, that's actually outrageously funny! XD
Reply
:iconbri-iheartart-mae:
Bri-IHeartArt-Mae Featured By Owner Jul 22, 2014
Me and my friends kinda act like this.. Lol the whole thing made me laugh, especially when I read the description lol XD By the way, I love your art style! ^_^
Reply
:iconjdluvasqee:
JDLuvaSQEE Featured By Owner May 17, 2014  Hobbyist General Artist
Ehehehehehehe!!! Love it!!!
Reply
:iconblumperbumper:
blumperbumper Featured By Owner May 15, 2014
Adorable👍
Reply
:iconjwiesner:
JWiesner Featured By Owner May 14, 2014
I didn't know about that movie until recently, so this comic makes much more sense now. :lol: Laughing so hard! I'm guilty of giggling about this sort of potty humor myself.

Ah when they talked about the moonless sky in that song, I thought they meant under a roof, in the dark. I imagined they just did it in Erik's place where the Music Of The Night happened, lol.

Agree, about 90% of the sequel movie sucks. The plot and characters were undeveloped and the acting was just AWFUL. It also bugged me a lot how the actor that played Eric basically looked like Jim Carrey. You don't hire a Jim Carrey actor when you apparently need a (now) 60 years old skinny guy that looks like he's been rotting for 100 years longer.

But the stuff that doesn't suck in the movie is really good, which is in my opinion the whole scene where the song "Beauty Underneath" happens. Dat whole scenery and ending of the song, holy crap. I felt like I was back in the essence of the original story again. At least for few minutes. But it went downhill from there again. Goddamn how much I hate Gustav lmao, he's as annoying as Duck from the videogame Walking Dead. Also, I remember the first time he was introduced I thought " What, 'Gustav'? Really? They didn't even bother giving him a French name to make it more believable?"

I thought the song "Devil Take The Hindmost" and its Reprise were catchy too. Though they were rather off-personality. I just can't get myself to believe Raoul bets his wife for money- and Eric betting at all when his thing is blackmail.

But yeah this is just the opinion of me as an old fan. :>
Reply
Add a Comment: